Projekcja filmu pt: " Jak zostać kotem ", który trwał 1 godz. 30 min (zakupiony na płycie DVD) miała miejsce w szkole. Odbyła się w ubiegły piątek, tuż po zajęciach lekcyjnych. Poprzedzona była wstępem, który wcześniej przygotowałyśmy (film ten oglądała w październiku tylko jedna klasa -
nasza). Wstęp obejmował kilka pytań skierowanych do uczestników (min. czym zajmują się ich rodzice, czy rodzice mają dla nich czas, czy mają w
domu jakieś zwierzęta lub czy pragnęli je mieć, ...) i słowo zachęty do
przyjrzenia się sytuacji na filmie (z dodaniem tytułu, rodzaju,
reżysera). Następnie wszyscy obejrzeliśmy film (my po raz kolejny). Po
filmie poprosiliśmy uczestników, aby wzięli udział w dyskusji nad
obejrzanym filmem (czy podobał się film, co się podobało, a co nie, co łączy bohaterów filmu z nami i naszymi rodzicami, co jest lub co
powinno być najważniejsze w życiu każdego człowieka, ...). Na koniec
podziękowaliśmy za przybycie, wspólne oglądanie i udział w dyskusji.
Uczestnikami
projekcji byli nasi koledzy i koleżanki z klas 4-6 (nieliczna grupa -
razem 13 osób). Ogłoszenie i słowa zachęty z naszej strony podziałały. Jeśli chodzi o wybór filmu: przedstawiłyśmy - dzień wcześniej - kilka
propozycji i zarządziłyśmy anonimowe głosowanie na karteczkach (na
zdjęciu). Dałyśmy do wyboru: film animowany "MAŁA SYRENKA", film
fabularny "JAK ZOSTAĆ KOTEM" i film dokumentalny "GDZIEKOLWIEK BĘDĘ".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz